A termék a kosárba került.
Új jelszó kérése

 Fit Body Blog | összes cikk>

BIZTONSÁGOS
VÁSÁRLÁS


A vásárlásod során a jelenleg elérhető legbiztonságosabb technológiákat alkalmazzuk.

TOVÁBB OLVASOM

  _

LEGYÉL A
TÖRZSVÁSÁRLÓNK!


Ha 35.000 Ft összértékben vásárolsz, akkor a kövezkező vásárlásaidból 10% kedvezményt biztosítunk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

INGYENES
SZÁLLÍTÁS


15.000 Ft-os rendelés felett szállítás PostaPontra ingyenes, de alatta is csak 980 Ft!

TOVÁBB OLVASOM

  _

KÉRDÉSED
VAN?


Rendelésed felől érdeklődnél? 
Információra, segítségre van szükséged? Segítünk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

 

 

TOP termékek
KÖVESS MINKET!
Body&Fit Hungary az Instagramon
Fizetési megoldás
FIT BODY BLOG
2017.06.09 09:35

ÉRDEMES KREATINT SZEDNI?

    Fit Body blog > Érdemes kreatint szedni?

creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei,
Ha edzésről, testépítésről beszélünk, és meg kell nevezni egy étrendkiegészítőt, szinte biztos, hogy te is a fehérjeport választanád. Azonban ezek a készítmények csak egy kis szeletét képezik az étrend kiegészítőknek. És amikor például a kreatinra kerül sor, netán egy beszélgetésben kiderül, hogy te is használod, biztos, hogy a legtöbben elszörnyülködnek. A legtöbb ember a kreatinhoz úgy áll, mint egy, az ördögtől való szerhez, amit tilos használni, tönkreteszi a szervezeted stb. De ez az étrend kiegészítő tényleg ennyire káros?

A kérdés megválaszolását azzal kell kezdeni, hogy mi is az a kreatin valójában?

A kreatin egy négy szénatomos szerves sav, amely alapvető szerepet játszik a sejtek, legfőképpen az izomrostok energiaellátásában. Az edzés során az izmaidhoz szükséges energiát a kreatinban található kreatin-foszfát fedezi. Ebből következik, hogy minél több kreatin van a testedben, abból annál több energiát tud biztosítani az izmaidnak, így sokkal keményebben fogsz tudni edzeni. A keményebb edzés pedig gyorsabb fejlődést eredményez.

 

Ez persze nem azt jelenti, hogy kreatinra csak akkor van szükséged, ha gyorsan akarsz fejlődni. A mindennapjaidban is szükséged van rá.

Egy átlagos testnek napi 1-2g kreatinra van szüksége, aminek a fő forrása az elfogyasztott szilárd táplálék. A legjobb forrása természetesen a hús, de más élelmiszerben is előfordul. A kreatin olyan kulcsszerepet játszik az izmaid energia ellátásában, hogy ha külső forrásból nem fedezed a szükséges mennyiséget, akkor a szervezeted három aminosavból: glicinből, argininből és metioninből előállítja magának.

 

Jogosan merül fel a kérdés, hogy ha a szervezet is elő tudja állítani, akkor nem veszélyes-e külső forrásból bevinni.

Tény, hogy ha megnöveled a kreatin beviteled, akkor kimutathatóan csökkenni fog a tested saját termelése, azonban egy egészséges szervezet rövid időn belül visszaáll a normális termelésre, ha a külső forrás megszűnik (még akkor is, ha hosszú ideig kapja kívülről az emelt dózist).

 

Kúraszerű alkamazása javasolt

Bár több sportoló is évek óta megállás nélkül használja a kreatint, és ettől függetlenül semmilyen szervi elváltozás vagy károsodás nem mutatható ki, ettől függetlenül javasolt a kreatint kúra szerűen alkalmazni, és néha egy kis szünetet tartani a szedésében. Ez a módszer abban is segít, hogy maximálisan hasznosíthasd a bevitt kreatint. Azonban érdemes megjegyezni, hogy az izmaidnak van egy maximális foszforkreatin koncentrációja, így a túladagolás csak pocsékolás, ezért nem érdemes napi 4-5 grammnál többet fogyasztanod belőle.

 

Mivel a kreatin szükséges az izmok energiaellátásához, és egyáltalán nem hormonális, így az is igaz rá, hogy nők és férfiak egyaránt használhatják.

Azonban 18 év alattiaknak nem ajánlott a szedése, a növekedésben lévő szervezetre bármilyen tápanyag mennyiség abnormális elmozdulása káros lehet.

 

Szóval akkor érdemes kreatint szedni?

Természetesen igen. Érdemes szénhidráttal szedned, ezzel inzulinreakciót kiváltva a testedből, így gyorsabban hasznosul a kreatin. A szénhidrát mellett a fehérje is képes a reakció kiváltására, így fehérjeporral is szedheted. Ha pedig a kiegészítő típusa a kérdés, akkor érdemes por állagút választani. Ez a legstabilabb vegyület, a folyékony változatok nem elég stabilak, már a véredben is bomlásnak indulhatnak. Emellett érdemes figyelni, hogy minél tisztább, szennyezés mentes legyen, így kiküszöbölve a mellékhatást.

 

A kreatin nem az ördögtől való, a mindennapjaink részét képezi. Étrendkiegészítőként használva se veszélyes, csak tudni kell használni. Nagyon sok sportoló használja, hogy a saját határait kitolhassa, és több éves használat során se tapasztal semmilyen mellékhatást. De egyet meg kell jegyezni: a vizsgált alanyok egytől-egyik egészségesek voltak. Ezért ha te is kipróbálnád, akkor csak bátran, de eleinte figyelj minden furcsaságra, és ha bármit is tapasztalsz, akkor haladéktalanul hagyj fel a szedésével.

 

 

 

FORRÁSOK:

Britanny Risher – Creatine: What it is, what it does, and its side effects

Layne Norton - Creatine: Fact And Fiction!

 




    További cikkek Neked! | ÖSSZES CIKK>

 

 

 

 

A szénhidrát a fogyókúrázó legnagyobb ellensége?

 

 

 

Ha teheted ne is egyél, csak hízol tőle, semmi másra nem jó! Gondolom te is sokat hallottad már ezeket a mondatokat, és lehet, hogy meg is próbáltad betartani őket. Mivel a szénhidrát ennyire hírhedt, ezért nézzük meg, hogy jogosan vívta-e ki a helyét?

Tovább >>>

 

 

 

 

Zsír(s)ok(k)

 

 

 

Egyre többen étkeznek tudatosan. Remélem te is közéjük tartozol, és mint tudatos, egészséges táplálkozó te is biztosan szeretnél tisztában lenni azzal, hogy mi is az pontosan, amit megeszel. Ha igen, akkor olvasd el cikkünket. 

Tovább >>>

 

 

 

 

 

Megfelelő mennyiségű folyadékot fogyassz

 

 

 

A mai rohanó életmódunkban sokszor még az alapvető dolgokat is elfelejtjük, mondván egyszerűen nincsen rá „időnk”. Sokan így viszonyulunk a megfelelő víz és folyadék bevitelhez. Modern korunk egyik vívmánya, hogy egyszerűen elfelejtettünk eleget(!) inni…

Tovább >>>

 

 

 

 

 

Jeges erdei gyümölcs shake

 

 

 

Nyári forróság idején kinek ne esne jól egy jeges frissítő shake? Készítsd el Te is, ezt a fehérjében gazdag, cukormentes változatot!

Tovább >>>

 

 

 


 

    Termékajánló Neked! | ÖSSZES TERMÉK>>

Protein Chips (40g)

490 Ft

Pure Goji bessen - Goji bogyó (250g)

4290 Ft

Pure Tarwegras - Búzafű por (250g)

1 990 Ft

WheyChoco (250g)

2 490 Ft

Smart Bars Crunchy fehérje szelet (45g)

490 Ft

Whey Perfection fehérjepor

6 190 Ft

 


creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei, , creatin, creatin veszélyei, veszélyes a kreatin? kell kreatint szedni? kreatin veszélyei,

Webáruház készítés