A termék a kosárba került.
Új jelszó kérése

 Fit Body Blog | összes cikk>

BIZTONSÁGOS
VÁSÁRLÁS


A vásárlásod során a jelenleg elérhető legbiztonságosabb technológiákat alkalmazzuk.

TOVÁBB OLVASOM

  _

LEGYÉL A
TÖRZSVÁSÁRLÓNK!


Ha 35.000 Ft összértékben vásárolsz, akkor a kövezkező vásárlásaidból 10% kedvezményt biztosítunk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

INGYENES
SZÁLLÍTÁS


15.000 Ft-os rendelés felett szállítás PostaPontra ingyenes, de alatta is csak 980 Ft!

TOVÁBB OLVASOM

  _

KÉRDÉSED
VAN?


Rendelésed felől érdeklődnél? 
Információra, segítségre van szükséged? Segítünk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

 

 

TOP termékek
KÖVESS MINKET!
Body&Fit Hungary az Instagramon
Fizetési megoldás
FIT BODY BLOG
2018.03.29 17:08

5 hiba, amit a reggelinél valószínűleg Te is elkövetsz

  Fit Body blog > 5 hiba, amit a reggelinél valószínűleg Te is elkövetsz

5 hiba, amit a reggelinél valószínűleg te is elkövetsz

Tanulmányok sora bizonyítja, hogy azok az emberek, akik reggelivel kezdik a napot sokkal kevésbé hajlamosak az elhízásra, és általában kevésbé túlsúlyosak.  Azok akik pedig általában kihagyják a reggeli étkezést később hajlamosak magasabb kalóriatartalmú ételeket választani ebédre és vacsorára. A probléma ott kezdődik, hogy a tápláló reggeli sokszor nem is annyira tápláló. Egy bolti péksüti, vagy csokis müzliszelet sokminden csak nem tápláló étel. De legalább tele van nyomva cukorral és szénhidráttal. Ezért most tedd fel magadnak a kérdést és őszintén válaszold meg: Rád is igazak a következő hibák?

 

1. Menet közben reggelizel

A reggeli készülődés nagy macera, ráadásul ki ne szeretne addig aludni, ameddig csak lehet. Ezért lehet, hogy te is az utolsó utáni pillanatban kelsz fel, és után ott vágsz le a reggeli készülődési időből, ahol csak tudsz. Ennek az egyik legjobb módja, ha nem otthon reggelizel. A munkába járás ideje amúgy is netto holtidő, miért ne használnád ki ezt az evésre, ugye? Az tény, hogy a testednek mindegy, hogy asztalnál ülve eszel, vagy miközben utazol. Ami viszont nagyon is számít, hogy te magad mennyire koncentrálsz az étkezésre? Ha van időd nyugodtan enni sokkal jobban átgondolod, hogy mit reggelizz, a rohanásban megveszed az első dolgot, ami szembejön a boltban. Otthon azonban friss alapanyagokból tápláló reggelit készíthetsz magadnak. Ráadásul ha nem koncentrálsz magára az étkezésre, akkor sokkal hajlamosabb leszel többet enni, mint amire szükséged van. És az már csak hab a tortán, hgoy a nagy rohanásban szinte biztos, hogy nem rágod meg megfelelően az ételt, ami emésztési problémákhoz vezethet. Ezért ha nincs időd reggel elkészíteni a reggelid, vagy csak szeretnél egy kicsit tovább aludni, akkor készítsd elő előző este azt.

 

2. Nem eszel elég rostot

Ha reggelire cukrokkal tömött gabonapelyheket eszel, akkor egy-két órán belül újra éhes leszel. Miért? Azért mert amilyen gyorsan megnő a vércukor szinten, olyan gyorsan le is zuhan. Ráadásul egyszerű szénhidrátokat tartalmazó ételeket könnyebb megemészteni. A magas rosttartalmú ételeket (zabpehely, teljes kiőrlésű termékek, hüvelyesek, zöldségek stb.) az egyszerű szénhidrátokkal pont ellenkező hatásúak: Sokkal hosszabb ideig adnak telítettség érzetet. A rostok segítenek a beleid megfelelő működésében, csökkentik a cukorbetegség kockázatát, és még akár rákos megbetegedések kialakulását is megakadályozhatják. Átlagban naponta 30g magas rost tartalmú ételt kellene fogyasztanod naponta.

 

3. Nem fogyasztasz elég fehérjét

Telítettség érzetet nem csak a rost ad, hanem a fehérje is. A fehérje emésztése sok időt vesz igénybe, így sokáig eltelít, ezért mindig fordíts figyelmet a megfelelő mennyiség fogyasztására. A legjobb forrása a fehérjének egy zöldséges tojásrántotta, zabpehely görög yoghurttal stb. Egy átlagos felnőtt napi fehérje szükséglete 1-1,7g testtömeg kilogrammonként.

 

4. Nem fogyasztasz zsírt

Zsírból lesz zsír, ugye? Ez azért nem ennyire egyszerű. Azok az idők már rég leáldoztak, amikor úgy tartották, hogy a zsírszegény ételek az egészséges ételek. A zsírnak legalább annyira fontos szerepe van az étkezésben, mint a szénhidrátoknak és a fehérjének. A nap fő étkezéseiben mindig szerepe kell hogy legyen a jó zsíroknak. Mogyoróvaj, magvak, avokádó vagy natúr yoghurt mind tökéletes választás.

 

5. Nem eszel eleget

Egy egészséges reggeli a nap legjobb indítója. Ha megfelelő minőségű reggelit választasz reggelire, akkor nagy eséllyel így döntessz a nap többi étkezésénél is. Ne félj kicsit többet enni reggelire: az emésztés beindítására reggel jó megoldás a friss alapanyagokból készült ételek. Ha megfelelő összetételű és mennyiségű reggelit fogyasztasz, akkor nem kell attól tartanod, hogy már ebéd előtt hangos korgással jelzi a gyomrod, hogy kiürült.

 

Nem véletlenül mondják, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli. Segít beindítani az emésztést, felébreszt, ellát energiával egész napra. Ezért fontos, hogy jó minőségű ételt válassz, friss alapanyagokból, házilag készítve. És hagyj magadnak időt, hogy nyugodtan étkezhess.

 

Ha tetszett a cikk like-old és oszd meg ismerőseiddel!

 

Webáruház készítés