A termék a kosárba került.
Új jelszó kérése

 Fit Body Blog | összes cikk>

BIZTONSÁGOS
VÁSÁRLÁS


A vásárlásod során a jelenleg elérhető legbiztonságosabb technológiákat alkalmazzuk.

TOVÁBB OLVASOM

  _

LEGYÉL A
TÖRZSVÁSÁRLÓNK!


Ha 35.000 Ft összértékben vásárolsz, akkor a kövezkező vásárlásaidból 10% kedvezményt biztosítunk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

INGYENES
SZÁLLÍTÁS


15.000 Ft-os rendelés felett szállítás PostaPontra ingyenes, de alatta is csak 980 Ft!

TOVÁBB OLVASOM

  _

KÉRDÉSED
VAN?


Rendelésed felől érdeklődnél? 
Információra, segítségre van szükséged? Segítünk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

 

 

 

TOP termékek
KÖVESS MINKET!
Body&Fit Hungary az Instagramon
Fizetési megoldás
FIT BODY BLOG
2018.03.29 17:49

A kiszáradás meglepő okai

  Fit Body blog A kiszáradás meglepő okai

A kiszáradás meglepő okai

A tested nagyjából 60%-a víz. Ennek a mennyiségnek akár csak 1,5%-át elveszted (enyhe kiszáradás) és máris megváltozik a közérzeted, levertebb leszel. És míg vannak egyértelmű kiváltói a dehidratáltságnak: tűző nap, kemény edzés okozta fokozott izzadás; vagy nem iszol elég vizet; vannak olyanok is, amikre talán nem is gondoltál.

 

1. Cukorbetegség

A cukorbetegséggel küzdő emberek - leginkább azok, akiknél még nem diagnosztizálták - sokkal nagyobb száradnak ki. Ha a vércukor szint túl magas, a felesleges glükózt a szervezet a vizelettel próbálja üríteni. A megnövekedett vizeletürítés pedig pillanatok alatti kiszáradáshoz vezet. Ezért ha cukorbeteg vagy és gyakran vagy szomjas vagy jársz WC-re, akkor érdemes konzultálnod az orvosoddal, mert valószínűleg rossz értéken áll a vércukor szinted.

 

2. Pirosbetűs ünnepek

Ez kizárólag a hölgyeket érinti. Azokon a napokon fontos a sokkal nagyobb vízbevitel. Az ösztrogén és progeszteron nagy mérkétben befolyásolja a test vízszintjét. A vér távozását muszáj vízzel egyensúlyozni. A megfelelő folyadékpótlással nem csak a kiszáradás előzhető meg, de a menstruációs fájdalom is csökkenthető.

 

3. Gyógyszerek

Ha gyógyszereket szedsz mindig nézd meg a mellékhatásokat. Nagyon sok gyógyszernek van vízhajtó hatása, ezzel növelve a kiszáradást. A legtipikusabb példája az ilyen gyógyszereknek a vérnyomás csökkentők. A vízhajtó hatás mellett érdemes figyelni a hashajtó hatásra is. Ezért ha gyógyszeres kezelés alatt a szokásosnál többször jársz WC-re, akkor érdemes a szokásosnál több folyadékot fogyasztanod.

 

4. Alacsony szénhidrát diéta

A szénhidrátot a tested a vízhez hasonlóan tárolja. Ezért is esik le a tested vízszintje, amikor elhagyod a szénhidrátokat. És ez a csökkenés hiába mutat jól a mérlegre állva, de hidratáltsági szempontból már koránt se előnyös. Ráadásul a szénhidrát tartalmú ételek (zabpehely, teljes kiőrlésű liszt, barna rizs) főzés közben viszet vesz fel, így pluszban képesek növelni a tested vízszintjét. Így ezek elhagyása duplán veszélyes.

 

5. Stressz

Nyomás alatt a testedben stressz hormonok szabadulnak fel. Ha folyamatosan stresszben vagy, akkor egy idő után a mellékveséid (amik a hormonok szervezetbe jutásáért felelősek) kifáradnak, rosszul fognak működni. A probléma ott van, hogy a mellékvesék termelik az aldosteron hormont is, amik a test folyadék és elektrolit szintjét állítják be. Így a mellékvesék nem megfelelő működése kiszáradáshoz és alacsony elektrolit szinthez vezet. És míg rövidtávon a folyadékbevitel növelése segít, addig hosszútávú megoldást csak és kizárólag a stressz-szint csökkentése jelent. Próbálj meg meditálni, vagy mozogni, hogy csökkentsd a stressz szinted.

 

6. Bél bajok

Ha a bélproblémák önmagában nem lenne elég kellemetlen: folyamatos hányinger, hasmenés, még kiszáradást is okozhat. Ráadásul a legtöbb ember a hasmenés ellen székfogó ételekkel próbál küzdeni, amik általában a vizet is megkötik, így tovább tetézve a problémát.

 

7. Edzés

Ha te nem ilyen vagy, az már fél siker, de legtöbben úgy gondolják, hogy edzés közben nem kell folyadékot pótolni, azt az edzés utáni készítményekkel kell megoldani. Azonban abban a pillanatban, ahogy megjelennek az első izzadságcseppek (de még ennyi se kell), elkezdesz vizet veszteni. És ha többet izzadsz, mint amennyit iszol, akkor annak kiszáradás lesz a vége. Hogy nagyjából mennyi vízre van szükséged edzés közben a legkönnyebben úgy állapíthatod meg, hogy edzés előtt és után is megméred magad. Amennyivel kevesebbet mutat a mérleg annyival kevesebb vizet ittál a kelleténél. És természetesen hiába állapítottad meg mérnöki pontossággal, ez a minimum. Ha szomjasnak érzed magad nyugodtan ihatsz többet.

 

8. Alkohol

Az alkohol remekül köti meg a vizet. A másnaposság legfőbb oka, hogy az alkohol megköti a testedben a vizet, így kiszáradást okozva, ezt tetézi, hogy testednek le kell bontania, így hiába alszol nem tudsz pihenni. Ezért ha fogyasztas is midnig figyelj oda, hogy megfelelő mennyiségű vizet igyál mellé.

 

9. Túl kevés zöldség, gyümölcs

A zöldségek, gyümölcsök amellett, hogy remek vitaminforrások tele vannak vízzel. Ha minden étkezéshez egy fél tányérnyit eszel belőlük az két pohárnyi vízzel növeli meg a foyladékbeviteled. Ezért ha nem tartod a napi háromszor egy szabályt, akkor ne felejtsd el a vízbevitelt hozzászabni.

 

Ha tetszett a cikk nyomj egy like-ot és oszd meg ismerőseiddel.

Webáruház készítés