A termék a kosárba került.
Új jelszó kérése

 Fit Body Blog | összes cikk>

BIZTONSÁGOS
VÁSÁRLÁS


A vásárlásod során a jelenleg elérhető legbiztonságosabb technológiákat alkalmazzuk.

TOVÁBB OLVASOM

  _

LEGYÉL A
TÖRZSVÁSÁRLÓNK!


Ha 35.000 Ft összértékben vásárolsz, akkor a kövezkező vásárlásaidból 10% kedvezményt biztosítunk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

INGYENES
SZÁLLÍTÁS


15.000 Ft-os rendelés felett szállítás PostaPontra ingyenes, de alatta is csak 980 Ft!

TOVÁBB OLVASOM

  _

KÉRDÉSED
VAN?


Rendelésed felől érdeklődnél? 
Információra, segítségre van szükséged? Segítünk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

 

 

 

TOP termékek
KÖVESS MINKET!
Body&Fit Hungary az Instagramon
Fizetési megoldás
FIT BODY BLOG
2018.03.29 17:59

Edzés a térdek rongálódása nélkül

  Fit Body blog Edzés a térdek rongálódása nélkül

Edzés a térdek rongálódása nélkül

A térdfájdalom az egyik leggyakoribb sportolói panasz. A térd egy bonyolult kapcsolódási pont csontokkal, izmokkal, ínakkal és izületekkel, amik mint a mozgásáért felelősek. Ha bármelyikük megsérül az térdfájdalomhoz vezethet. Ráadásul elég sport (futás, ugrás, nyújtás stb.) kifejezetten nagy terhelést ró a térdekre. A térdfájdalom leginkább azokat gyötri, akik ugyan edzenek, de nem rendszeresen. És ha rendszeresen durván terheled az ínhüvelygyulladáshoz is vezethet.

Néhány térdfájdalom mögött komolyabb probléma is állhat. A fiatalabbak körében gyakori probléma, főleg a kemény megterheléssel járó sportokat űzők körében az úgynevezett futó-térd, amit a lágyszövet és a csontok fájdalmaként írnak le a térdkalács körül. A megoldást erre sokszor csak pihentetés és fiziko-terápia jelenti. A fájdalom mögött azonban állhat az ínszalagok megnyúlása, vagy akár szakadása is.

A fájdalom megelőzésének legjobb módja, ha az adott feladatokat minél tökéletessebben végzed, és nem feletkezel meg a térdet tartó izmok megfelelő erősítéséről sem. A megfelelő mozdulatok megtanulásának legjobb módja, ha szakértő segítségét kéred. Azonban ha ezek után is hajlamos vagy a térdfájdalomra, akkor érdemes lehet fiziko-terápiát végezni, hogy fejleszthesd a térded stabilitását.

A mindennapi életben is sok olyan kis momentum van, ami megterhelheti annyira a térded, hogy sportolásnál már elviselhetetlenné válik a fájdalom.

1. Ne ugrálj a lépcsőn

Ha csak nem vagy kicsattanó formában inkább nyugisan vedd a lépcsőfokokat. Egy 70 kilós ember a lépcsőn való lefele mozgás közben, ha nagyobbakat lép, akkor akár 270kg súllyal is terhelheti a térdeit.

 

2. Ne a füvön sétálj

Ha visszatérő térdfájdalmad van, akkor sajnos jobb, ha a mező helyett keményebb talajt választasz. A fű puha és csúszós, így sokkal nagyobb erőkifejtés kell a gyalogláshoz és az egyensúlyod megtartásához, és ez sokkal nagyobb terhelést ró a térdedre.

 

3. Óvatosan a guggolásokkal

A guggolásos edzések nagyon megterhelik a térdeket, ezért itt kifejezetten fontos, hogy megfelelően vitelezd ki őket. Ne használj túl nagy súlyokat és mindig figyelj arra, hogy a térded ne lógjon túl a lábujjaid vonalán.

 

A tökéletes gyakorlat kivitelezés, erősítés, és a gyakorlatok nem túlzásbavitele segíthet a térdfájdalom elkerülésében, meggyógyításában. Azonban ha hosszú időn keresztül nem enyhül a fájdalom, akkor érdemes orvost felkeresni, mert egy térdfájdalom hátterében számtalan ok álhat, és néhány elég komoly.

 

Ha tetszett a cikk nyomj egy like-ot és oszd meg ismerőseiddel.

Webáruház készítés