A termék a kosárba került.
Új jelszó kérése

 Fit Body Blog | összes cikk>

BIZTONSÁGOS
VÁSÁRLÁS


A vásárlásod során a jelenleg elérhető legbiztonságosabb technológiákat alkalmazzuk.

TOVÁBB OLVASOM

  _

LEGYÉL A
TÖRZSVÁSÁRLÓNK!


Ha 35.000 Ft összértékben vásárolsz, akkor a kövezkező vásárlásaidból 10% kedvezményt biztosítunk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

INGYENES
SZÁLLÍTÁS


15.000 Ft-os rendelés felett szállítás PostaPontra ingyenes, de alatta is csak 980 Ft!

TOVÁBB OLVASOM

  _

KÉRDÉSED
VAN?


Rendelésed felől érdeklődnél? 
Információra, segítségre van szükséged? Segítünk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

 

 

TOP termékek
KÖVESS MINKET!
Body&Fit Hungary az Instagramon
Fizetési megoldás
FIT BODY BLOG
2018.03.29 17:40

Ezektől érezheted magad fáradtnak

  Fit Body blog > Ezektől érezheted magad fáradtnak

Okok, amiktől fáradtnak érezheted magad

A legelső ami eszedbe jut az valószínűleg az alváshiány. Egyértelmű, persze, hogy ha nem alszol eleget, akkor fáradt lesze. De nem csak ez okozhatja a problémát. Kis dolgok, amiket a nap közben teszel (vagy épp nem teszel) ugyanúgy kimeríthetnek mind mentálisan úgy fizikailag. Nézzünk pár rossz szokást, amiktől fáradtá válhatsz.

 

1. Kihagyod az edzést, mert fáradt vagy

Ha azért hagyod ki az edzést, hogy energiát spórolj, azzal általában pont az ellenkezőjét éred el. Emberek, akik heti 3-szor húsz percet edzettek, akár csak enyhe mozgást, sokkal energetikusabbnak érezték magukat már hat hét után. A rendszeres testmozgás növeli az erőnléted, kitartásod, segít az emésztőrendszer felpörgetésében, és felturbózza az oxigén és tápanyag szállítást a véredben. Ezért legközelebb, ha úgy érzed, hogy csak annyi energiád van, hogy ledőlj a kanapéra, próbálj meg legalább egy kisebb sétára elmenni.

 

2. Nem iszol eleget

A megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékbevitel nagyon fontos. Akár csak egy kis mértékű kiszáradás is drasztikusan csökkenti az energiaszinted. A kiszáradás csökkenti a vér mennyiségét és sűríti is azt. Ezért a szívednek sokkal keményebben kell dolgoznia, hogy a megfelelő mennyiségű oxigént és tápanyagokat eljuttathassa a szerveidnek, izmaidnak. Egy átlagos napon testsúly kilogrammonként legalább 35-40ml vizet érdemes innod, de ha edzel, akkor számolj óránként legalább plusz 1 literrel.

 

3. Alacsony a szervezeted vastartalma

A vashiány nyomottá, ingerlékennyé, gyengévé tesz, és megnehezíti az összpontosítást. A vas fontos szerepet játszik az oxigén szállításában, így annak hiányában a szervek nem tudnak megfelelően működni. A megfelelő vasbevitellel elkerülheted ezeket a tüneteket és a vérszegénységet is. A legjobb vasforrások a sovány marhahús, bab, tofu, tojás (sárgájával együtt fogyasztva), sötét zöld leveles zöldségek, magvak, és mogyoróvaj. A legjobb hatékonyság elérése érdekében érdemes C-vitaminnal fogyasztani, így sokkal könnyebben épül be a vas.

 

4. Túlzottan maximalista vagy

A tökéletesség hajszolása - ami valljuk be: lehetetlen - minduntalan arra ösztönöz, hogy egyre keményebben és hosszabban dolgozz, mint szükséges lenen. Olyan célokat tűzöl ki, amik elérése szinte lehetetlen, így mind erősebben dolgozol sikerélmény nélkül. Pontosan határozd meg a munkád és szabj hozzá időlimitet, amit be is tartasz. Egy idő után észre fogod venni, hogy a meghatározott időnél hiába töltesz többet az adott munkával az nem lesz jobb.

 

5. Bolhából elefántot

Ahányszor csak hivat a főnök egyből azt vizionálod, hogy ki akar rúgni? Vagy azért nem akarsz kerékpárral munkába járni, mert rettegsz, hogy baleseted lesz? Ha az előző két kérdés rád is igaz, akkor hajlamos vagy mindig a legrosszabbra gondolni, mindent túlstresszelni. Ez a folyamatos félelem pedig mentális kimerülést okoz. Ha legközelebb azon kapod magad, hogy ilyeneken gondolkodsz vegyél egy mély lélegzetet, és tedd fel a kérdést magadban: "Reálisan mi a legrosszabb, ami történhet?". Az ilyesfajta fáradtság levezetésének másik jó módja, ha kimész sétálni a szabadba, meditálsz, vagy sportolsz, a lényeg, hogy legalább egy kis időre eltereld a figyelmed ezekről a gondolatokról.

 

6. Nem reggelizel

Elcsépelt közhely már, hogy "a reggeli a nap legfontosabb étkezése", azonban újra és újra bebizonyosodik, hogy igenis van alapja. A reggel első étkezése indítja be az emésztésed, tölti fel az éjszaka folyamán kimerült raktárakat és lát el energiával egész napra. A reggelid tartalmazzon megfelelő mennyiségű rostot, fehérjét, zsírokat és szénhidrátot. Így biztosíthaszt minden megfelelő makro tápanyagot szervezeted számára, és előzheted meg, hogy később falási kényszer törjön rád.

 

7. A sok gyorskaja

A gyorskaja egy jó találmánynak tűnik: bárhol és gyorsan hozzáférhető élelemforrás. Azonban ezek az élelmiszerek nagy mértékben feldolgozott, finomított alapanyagokból készülnek, tele vannak nyomva cukorral és egyéb egyszerű szénhidrátokkal, így magas a Glikémiás Indexük (GI). Ebből kifolyólag nagyon kevés ideig látnak el ténylegesen energiával, pár órával később újra éhes leszel. A vércukorszinted és éhségérzeted megfelelő szinten tartása érdekében a gyorséttermi ételek helyett válassz jó minőségű fehérjeforrást kiegészítve teljes kiőrlésű búzából készült termékekkel.

 

8. Nem tudsz nemet mondani

Ha te se tudsz senkinek nemet mondani, akkor egy idő után túlvállalod magad. Egy idő után már annyi szivességet próbálsz teljesíteni, ami túlmutat képességeiden. Ezért ha legközelebb valaki kéri, hogy vállalj át helyette valami, vagy a főnököd megkérdezi, hogy be tudnál-e menni szombaton is dolgozni ne feledd: nem muszáj igent mondanod.

 

9. Rendetlen környezet

Rend a lelke mindennek. Egy rendetlen íróasztal mentálisan lefáraszt, mert sokkal nagyobb összpontosítást igényel, hogy egyáltalán megtalálj valamit is. Ezért munkaidő végén pár percet mindig szánj arra, hogy rendbe tedd a munkakörnyezeted. A következő nap sokkal könnyebben indul, ha nem egy rumlis irodába kell megérkezned. Ha pedig az egész irodádra ráférne a rendrakás, akkor ügyelj arra, hogy ne próbálj meg mindent egyszerre. Kis lépésekkel szépen halajd a rend felé.

 

10. Nincs megállás

Tudnod kell abbahagyni a munkát. A munka a munkahelyre való. Tanulj meg kikapcsolódni. Ne vidd haza a munkát, az otthoni lét a családé, pihenésé. És ez fokozottan igaz a vakációra is. A nyaralás alatt a kikapcsolódásra koncentrálj, ne a munkára. Nem azért mentél szabadságra, hogy távolról dolgozz, hanem hogy pihenj. Ezért a telefonnal is csínyán bánj a nyaralás a alatt, a laptop pedig egyenesen maradjon otthon.

 

11. Kis itóka alvás előtt

Napi egy pohár bor egészséges is lehet, tartják az orvosok. Azonban az már koránt se mindegy, hogy mikor iszod meg. Hiába tűnik jó dolognak egy kis alkohol lefekvés előtt, mert segít az elalvásban. Hiába alszol el könnyebben, a tested egyáltalán nem pihen, ugyanis a szerveid ilyenkor is gőzerővel dolgoznak, hogy lebontsák az alkoholt. Többek között ezért is van az, hogy egy átmulatott éjszaka után akármennyit aludhatsz, másnap fáradt, nyomott leszel. Ezért alkoholt legkésőbb három órával lefekvés előtt fogyassz. Ha pedig az alvás minőségét szeretnéd javítani az alkoholmentes sör tökéletes választás lehet. A sörben lévő komló nyugtató hatású, és ezt a jótékony hatást nem ellensúlyozza az alkohol.

 

12. Folyamatos telefonnyomkodás

Még az ágyban, lefekvés után is nyomkodod a telefonod? Ennél rosszabbat nem is tehetnél. A különböző kütyük kijelzőinek háttérvilágítása nagyban befolyásolja a tested természetes cirkadián ritmusát azáltal, hogy csökkenti a melatonin szinted. A hatás ereje emberenként eltérő, de általánosságban elmondható, hogy lefekvés előtt egy-két órával már minden technikát iktass ki az estédből. Ha nem tudod megállni, hogy nyomkodd a telefonod elalvás előtt, akkor tedd kartávolságon kívülre azt, és kapcsolj ki minden értesítést vagy akár az egész telefont

 

13. Túl sok koffein

Te is több csésze kávéval tudod csak kihúzni a napot? Ha egy csésze feketével indul a napod, azzal nincs semmi baj, sőt egyes kutatások szerint akár napi három csészényi kávéban lévő koffein is még jó hatással van rád. Azonban a koffein nem megfelelő használata komoly alvásproblémákat okozhat. A koffein fogyasztás után több órával is még érezteti hatását, ezért elalvás előtt 6 órával már nem érdemes koffein tartalmú ételt, italt fogyasztani.

 

14. Hétvégi éjszakázások

"Végre hétvége, holnap addig alszom, amíg akarok, úgyhogy ma sokáig fent fogok maradni!" Te is gyakran vagy ezzel így, ugye? Ez azonban több problémát is felvet. Egyrészt egy hétvége alatt nem tudod magad kipihenni teljesen. Másrészt az alvási ciklusod megváltoztatása felborítja a biológiai órád. Harmadrészt pedig a szombati éjszakázás utáni vasárnap délbeni ébredéssel azt éred el, hogy vasárnap este nem fogsz tudni elalduni. Márpedig hétfőn már korán kell kelned.

 

Nagyon sok dolog befolyásolhatja, mennyire érzed magad kipihentnek. A legtöbbre talán nem is gondoltál, mások egyértelműek. Azonban ha folyamatos fáradtság, levertség gyötör érdemes felkeresni egy orvost, mert komplexebb, komolyabb probléma állhat a hátterében.

 

Ha tetszett a cikk nyomj egy like-ot és oszd meg ismerőseiddel.

 

Webáruház készítés