A termék a kosárba került.
Új jelszó kérése

 Fit Body Blog | összes cikk>

BIZTONSÁGOS
VÁSÁRLÁS


A vásárlásod során a jelenleg elérhető legbiztonságosabb technológiákat alkalmazzuk.

TOVÁBB OLVASOM

  _

LEGYÉL A
TÖRZSVÁSÁRLÓNK!


Ha 35.000 Ft összértékben vásárolsz, akkor a kövezkező vásárlásaidból 10% kedvezményt biztosítunk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

INGYENES
SZÁLLÍTÁS


15.000 Ft-os rendelés felett szállítás PostaPontra ingyenes, de alatta is csak 980 Ft!

TOVÁBB OLVASOM

  _

KÉRDÉSED
VAN?


Rendelésed felől érdeklődnél? 
Információra, segítségre van szükséged? Segítünk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

 

 

TOP termékek
KÖVESS MINKET!
Body&Fit Hungary az Instagramon
Fizetési megoldás
FIT BODY BLOG
2017.10.07 13:29

Tippek az őszi-téli futáshoz

 Fit Body blog > Hidegben is a friss levegőn futni? Tippek az őszi-téli futáshoz

Itt a hidegebb idő, de Te akkor is a szabadban szeretsz mozogni? Te sem vagy hajlandó bezsúfolódni egy konditerembe, és az unalmas futópadot koptatni az aszfalt helyett? Most elhoztam Neked pár tippet, amelyek számodra is hasznosak lehetnek, ha a friss levegőn futsz.

Bemelegítés

Mint minden alkalommal, most is nagy hangsúlyt kell fektetni a bemelegítésre. Viszont hűvösebb időben még nagyobb szerepet kap. Ilyenkor az izmok merevebbek, és lassabban melegednek be, mint nyáron. Ezért még a meleg lakásban végezd el a gyakorlatokat, akár egy kicsit hosszabban is, mint szoktad! Hidd el, a tested meg fogja hálálni azt a plusz pár percet!

Réteges öltözködés

Gyerekkorunkban szerintem a Te fejedbe is rendesen bevésték a szüleid a réteges öltözködés fontosságát. Ez ugyanúgy érvényes az őszi-téli futások alkalmával is. Több vékony réteg legyen rajtad, ne egy vastag pulcsit vagy kabátot vegyél fel, ha edzeni mész. Hiszen tudod, hogy a rétegek közti levegő szigetel, nem kifejezetten maga a ruha. Télen jöhet még a sapka, sál, kesztyű. Melegen, de kényelmesen öltözz be egy-egy futáshoz, ne korlátozzon az öltözeted a mozgásban. Fontos, hogy jó legyen az öltözék izzadságelvezetése, főként annak a ruhadarabnak, amelyik közvetlenül érintkezik a testeddel. A többi lehet pamut anyagú, viszont a legfelső ruházat már legyen vízhatlan is. Ilyenkor ősszel elég kiszámíthatatlan az időjárás, lehet, hogy még napos időben indultál el, de az edzés végére már eleredhet az eső is. És sose felejtsd el az izzadt, vizes ruhát rögtön levenni, ahogy hazaérsz!

Láthatóság

Mivel elég korán sötétedik már, és a legtöbben csak este érnek rá futni, ezért nagyon fontos, hogy odafigyelj a láthatóságra. Fényvisszaverő felülettel rendelkező ruhát válassz lehetőség szerint. Illetve számtalan lehetőség közül választhatsz, hogy felhívd magadra a figyelmet. Vannak fényvisszaverő, LED-es, világító karpántok, fejlámpák, fényvisszaverős telefontokok… Ezek között mindenki megtalálhatja a számára szimpatikusat. Használj bármit, a lényeg, hogy mindenképpen látszódj a sötétben. Nemcsak a Te biztonságod érdekében, hanem a körülötted mozgókéban is.

Óvatosság

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, mennyire fontos, hogy mindig mondd el valakinek, ha futni indulsz. Pontosan írd le, hogy merre fogsz futni, és körülbelül mennyit. Ennek nagyon nagy jelentősége van, főleg ha egyedül jársz kocogni. Ha zenével a füledben futsz, akkor sose hallgasd azt max hangerőn! Mindig legyél körültekintő és éber! Itt nemcsak egy esetleges támadásra kell gondolni, hanem a közlekedő autókra, biciklisekre, más futókra, járókelőkre, kutyasétáltatókra… Emellett pedig, amire ügyelni kell, és ezt tapasztalatból is mondom, a csúszós utak és csatornatetők. Ilyenkor már sokszor esik az eső, ködös, párás a levegő és könnyen vezethet balesethez, ha nem kellő óvatossággal lépünk. Itt jó megjegyezni még a megfelelő futócipő megválasztását is. Télen fokozott figyelmet igényel, hogy jól tapadjon, ne csússzon a talpa és, hogy megfelelő tartást biztosítson, a vízállóságáról nem is beszélve.

Folyadékpótlás

A hidratáció, és rehidratáció ilyenkor is nagy jelentőséggel bír. Azt már bizonyára tudod, hogy egy 60-90 perces edzés után nyugodtan fogyaszthatsz izotóniás italt, rövidebb futás után elég a tiszta víz is. Viszont így ősszel-télen jó választás a meleg tea is. Nagyon jó meghűlés, megfázás ellen, de könnyen át is tud melegíteni egy hideg estén. Plusz ha citrommal iszod, akkor még a C-vitamin beviteledet is javíthatod vele. A hűvösebb idő beköszöntével amúgy is fontos a C-vitamin pótlása, segíti az izommunkát, az oxigénfelvételt, és erősíti az immunrendszert is. Én személy szerint ősszel duplájára emelem a bevitt mennyiséget, és mellé még minden este a teámba keverek propolisz cseppeket is. Ezzel a kombinációval biztos a védelem a bacik ellen!

+1 Tipp

És ami a legfontosabb, hogy ne felejts el gyönyörködni a természetben! Nekem az ősz a kedvenc évszakom futás szempontjából. A hideg egyáltalán nem zavar, hiszen „ha mozog az ember, akkor úgysem fázik”… De mindezért kárpótol a természet, ami ilyenkor nekem gyönyörű. Imádom az ősz színeit és illatait, főleg kora reggel, amikor jön fel a Nap. Nincs is jobb napindító ennél!

 

 

Webáruház készítés