A termék a kosárba került.
Új jelszó kérése

 Fit Body Blog | összes cikk>

BIZTONSÁGOS
VÁSÁRLÁS


A vásárlásod során a jelenleg elérhető legbiztonságosabb technológiákat alkalmazzuk.

TOVÁBB OLVASOM

  _

LEGYÉL A
TÖRZSVÁSÁRLÓNK!


Ha 35.000 Ft összértékben vásárolsz, akkor a kövezkező vásárlásaidból 10% kedvezményt biztosítunk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

INGYENES
SZÁLLÍTÁS


15.000 Ft-os rendelés felett szállítás PostaPontra ingyenes, de alatta is csak 980 Ft!

TOVÁBB OLVASOM

  _

KÉRDÉSED
VAN?


Rendelésed felől érdeklődnél? 
Információra, segítségre van szükséged? Segítünk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

 

 

TOP termékek
KÖVESS MINKET!
Body&Fit Hungary az Instagramon
Fizetési megoldás
FIT BODY BLOG
2018.03.29 17:35

Kímélő talajtípusok futáshoz

  Fit Body blog > Kímélő talajtípusok futáshoz

A legjobb talaj a futáshoz

Lassan de biztosan közeledik a tavasz, egyre hosszabbak és melegebbek a nappalok. Az egyre ideálisabbá váló körülmények hatására talán benned is megfonat már a gondolat, hogy kimenj délutánonként kocogni, futni. Hogy ezt az ízületeid lehető legjobb megóvásával tehesd lássuk, hogy melyik talajtípus a legideálisabb neked.

 

1. Szintetikus talaj

A szintetikus talaj a legmegfelelőbb az intervall edzéshez. A ruganyos talaj tökéletes választás kezdőknek vagy sérülésből felépülőknek. Az ilyen mesterséges talajok azonban általában sportpályákon találhatók meg, ahol a helyi etikettnek megfelelően általában egy irányba futnak, ami idővel kiegyensúlyozatlan izomzathot vezet, mert az egyik oldaladat jobban használod a másiknál. Az ilyen pálya használatánál különösen figyelni kell az Achilles-ínakra. A pálya ruganyosságából adódóan sokkal nagyobb erővel löki vissza a lábad, ami plusz terhelést ad az Achilles-ínakra, ezért néha érdemes salakos pályára váltani.

 

2. Aszfalt

Az aszfalt simasága tökéletes a hosszútáv futáshoz, mert nem kell folyamatosan a felület egyenetlenségeit figyelned. Minden lépésed ugyanolyan, így folyamatosan egyenletes terheléssel tudsz futni. Ezek miatt itt tudsz a legnagyobb sebességgel futni. A kemény talaj azonban jobban terheli az ízületeket, ezért mozgásszervi panaszok esetén nagyon oda kell fiygelned. Ilyen talajon nagyon fontos a megfelelő cipő kiválasztása: válassz megfelelően kipárnázott, bokafogó cipőt.

 

3. Erdei talaj

Az egyik legjobb és legmegnyugtatóbb környezet az erdei ösvények. A puha talaj kíméli a térdeket. Az út többszöri szintkülönbségei pedig ideálisak reaktív futási technikákhoz. A folyamatosan változó útviszonyok és táj pedig gondoskodik arról, hogy ne únj rá. Azonban a puha, egyenetlen talaj néha csúszósz lehet: saras föld, gyökerek, kövek stb. Ezért ez a környezet nem alkalmas az egyenletes futás híveinek, itt folyamatosan változtatni kell az irányt, sebességet, és különös figyelmet kell fordítani a talaj egyenetlenségeire.

 

4. Hegyi terep

Az egyik legnagyobb kihívást jelentő úttípus. Meredek emelkedők, lejtők, nagy szintkülönbségek. Ez a tökéletes választás erősítésre és erőnlét növelésre. Az egyenetlen, foylamatosan változó talaj pedig edzi a mélyizmokat és az egyensúly érzéket. Azonban itt a legkönnyebb sérülést szerezni. Egy óvatlan mozdulat és már ki is mehet a bokád. Egy komolyabb sérülés esetén pedig a segítség is nehezen jut el hozzád.

 

5. Homok

Ezzel a talaj típussal valószínűleg nyaralás alkalmával fogsz csak találkozni. De ha lehetőséged van rá érdemes kipróbálni. Egy reggeli futás a tengerparton feltölt energiával, a homok laza szerkezete pedig óvja az ízületeid. A laza homokon való futás pedig plusz erőkifejtéssel jár, magasabbra kell emelned a lábad, jobban kell taposnod a haladáshoz, így tökéletes erőnléti edzéssé téve a futást. A homokon való futás sokkal kimeritőbb, mint a keményebb talajok, ezért fontos, hogy figyelj oda a megfelelő pihenőidőkre, mert nagyon könynen túlhajszolhatod magad, ami akár izomsérüléshez is vezethet. Egy hosszabb futásnál a tengerparton pedig arra is figyelmet kell fordítanod, hogy a talaj enyhe - víz felé történő - lejtése miatt a medencéd féloldalas terhelést kap, így érdemes gyakran változtatni a menetirányon.

 

6. Fű

A fű a legalkalmasabb terep, ha mezitláb szerenél futni. A puha fű megköti a talaj nedvességét, így egy süppedősebb réteget képezve, ami védi az ízületeket futás közben. Azonban ha mezitláb szeretnél futni, akkor nagyon oda kell figyelned, hogy mennyire csúszós a talaj, valamint hogy olyan helyet válassz, ahol nincs semmilyen szemét, kő vagy egyéb dolog, ami fájdalmat okoz, ha rálépsz.

 

7. Futópad

A futópadok lengéscsillapítóval vannak ellátva, így minimális ízületi terheléssel lehet őket használni. Emellett a fedett és fűtött környezet lehetővé teszi, hogy időjárástól függetlenül használhasd. Nagy előnyük az is, hogy a beépített motornak és stoppernek köszönhetően előre meg tudod határozni az edzésed, és így még hatékonyabbá tudod azt tenni. A futópad azonban össze se hasonlítható a szabadtéri futáshoz. A talaj gyakorlatilag húzva van a talpad alatt, így sokkal kisebb erőkifejtéssel jár a futás.

 

Nincs tökéletes talajtípus. Mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya, tőled függ, hogy melyik választod, és hogyan használod azt. A választás első lépése hogy eldöntöd, milyen stílusú futást választassz, ezután már egyszerűen ki fogod tudni választani a neked megfelelő talajt.

 

Ha tetszett a cikk nyomj egy like-ot és oszd meg ismerőseiddel. 

 

Webáruház készítés