A termék a kosárba került.
Új jelszó kérése

 Fit Body Blog | összes cikk>

BIZTONSÁGOS
VÁSÁRLÁS


A vásárlásod során a jelenleg elérhető legbiztonságosabb technológiákat alkalmazzuk.

TOVÁBB OLVASOM

  _

LEGYÉL A
TÖRZSVÁSÁRLÓNK!


Ha 35.000 Ft összértékben vásárolsz, akkor a kövezkező vásárlásaidból 10% kedvezményt biztosítunk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

INGYENES
SZÁLLÍTÁS


15.000 Ft-os rendelés felett szállítás PostaPontra ingyenes, de alatta is csak 980 Ft!

TOVÁBB OLVASOM

  _

KÉRDÉSED
VAN?


Rendelésed felől érdeklődnél? 
Információra, segítségre van szükséged? Segítünk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

 

 

TOP termékek
KÖVESS MINKET!
Body&Fit Hungary az Instagramon
Fizetési megoldás
FIT BODY BLOG
2017.11.30 14:07

Szabadtéri sportolás télen is

 Fit Body blog > Szabadtéri sportolás télen is

Nincs az a hideg, amelyben ne lehetne sportolni, pár szabályt azonban érdemes betartod.
Bár télen sokszor kényelmesebb fűtött edzőteremben vagy a meleg szobádban tornázod, a szakemberek szerint a szabadtéri sportolás hideg időben is szinte mindenki számára biztonságos.

A testmozgás során a szervezetben hő termelődik, ily módon legyen akármilyen hideg kint, a sportolás közben hőérzeted a ténylegesnél jóval nagyobb lesz. Ennek ellenére hidegben főként a közepes vagy intenzív terhelést jelentő mozgásformák (futás, futball, korcsolyázás vagy síelés) ajánlottak, mert ezek segítenek fenntartani a szervezet belső hőmérsékletét.
Ha a kevésbé megerőltető mozgást kedveled, például szeretsz télen hosszan sétálni, fordíts nagyobb figyelmet az öltözködésre.

A tél az az időszak, amikor a sportolók is megalapozzák és felépítik a következő szezonra a formájukat. A jól megtervezett és változatos edzésekkel és a megfelelő étkezéssel, hozzájárulhatsz a jó szezonkezdéshez. És hát Te is biztos sokszor halottad már, hogy a nyári formát télen kell kialakítani.

A téli hónapokban különösen hajlamosabbak vagyunk a sérülésekre és betegségekre, így meg kell bizonyosodnod róla, hogy az edzések alatt is elegendő szénhidrátot fogyasztasz , hogy feltöltsd a glikogén raktáraidat. Minél kevésbé meríted ki a glikogén raktáraidat az edzések során, annál inkább csökkented a edzések utáni fertőzések kockázatát.

Téli sportoláskor a sapka nagysága és minősége is fontos szempont, a testmeleg 40 százaléka ugyanis a fej bőrén át távozik, párolog el. Az arcodon érdemes sálat vagy maszkot viselned.

Ugyancsak kiemelt védelmet igényelnek az ujjaid és a lábujjaid, a véráram ugyanis főleg a törzsre koncentrálódik, így a végtagjaid sokkal inkább kiszolgáltatottak a hidegnek. Mindig viselj kesztyűt, és válassz nagyobb méretű, tágasabb cipőt, hogy vastag zokninak is legyen benne hely.

A szűk cipő egyébként is elszorítja a bőrereidet, és ezáltal jobban fázol benne. Persze a túl tág sportcipő sem ajánlott, mert a laza lábbeli rosszabbul szigetel, és könnyebben ki is fordulhat benne a bokád. A hideg, csúszós, jeges terephez ajánlott jól tapadó sportcipőt választanod.

A téli sportolás alapja a réteges öltözködés. A legalsó réteg legyen szintetikus, hogy könnyen elvezesse a testedtől a verejtéket. Felette viselj vastagabb, gyapjúból vagy más, jó hőszigetelő képességű anyagból készült ruhadarabot, legfelülre pedig könnyen szellőző, de víztaszító öltözet kerüljön. Kerüld a pamutot, mert az átnedvesedve elveszíti hőszigetelő tulajdonságát.

Mivel a test felmelegszik mozgás közben, a szabadban először kicsit fáznia kell ahhoz, hogy később optimális körülmények között sportolhass. A túlzottan meleg ruházat fokozza az izzadást, a nedves test pedig gyorsan veszít a hőmérsékletéből, szélsőséges esetben akár vészes kihűlés (hipotermia) is kialakulhat. A test nehezen szabályozza a hőmérsékletét, ha nedves: a víz a levegőnél 25-ször gyorsabban von el hőt a szervezetettől, így sokkal gyorsabban hűti le azt. A szél szintén veszélyes, mivel a ruházaton átfújva eltávolítja a test körüli meleg légréteget.

Bár a hidegben való sportolás nem ártalmas, ne feszítsd túl a korlátaidat: ha túl hidegnek vagy kellemetlennek érzed az időjárást, merj nemet mondani saját magának, és a zord napokon válasszd inkább a meleg edzőtermet vagy az otthon végezhető sportokat.

Téli sportoláskor fokozott a folyadékigény. A bőséges folyadékfogyasztás sportolás előtt és közben egyébként is ajánlott, de téli időszakban a fűtés és a kinti levegő szárító hatása miatt még nagyobb (2 - 2 és fél liter) a normál folyadékigény. Sportoláskor érdemes belülről is melegítő italokat, például meleg teát választanod.

Webáruház készítés