A termék a kosárba került.
Új jelszó kérése

 Fit Body Blog | összes cikk>

BIZTONSÁGOS
VÁSÁRLÁS


A vásárlásod során a jelenleg elérhető legbiztonságosabb technológiákat alkalmazzuk.

TOVÁBB OLVASOM

  _

LEGYÉL A
TÖRZSVÁSÁRLÓNK!


Ha 35.000 Ft összértékben vásárolsz, akkor a kövezkező vásárlásaidból 10% kedvezményt biztosítunk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

INGYENES
SZÁLLÍTÁS


15.000 Ft-os rendelés felett szállítás PostaPontra ingyenes, de alatta is csak 980 Ft!

TOVÁBB OLVASOM

  _

KÉRDÉSED
VAN?


Rendelésed felől érdeklődnél? 
Információra, segítségre van szükséged? Segítünk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

 

 

TOP termékek
KÖVESS MINKET!
Body&Fit Hungary az Instagramon
Fizetési megoldás
FIT BODY BLOG
2017.07.31 13:03

A szénhidrát a fogyókúrázó legnagyobb ellensége?

      Fit Body blog > A szénhidrát a fogyókúrázó legnagyobb ellensége

szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát

A szénhidrát a fogyókúrázó legnagyobb ellensége! Ha teheted ne is egyél, csak hízol tőle, semmi másra nem jó! Gondolom te is sokat hallottad már ezeket a mondatokat, és lehet, hogy meg is próbáltad betartani őket. Mivel a szénhidrát ennyire hírhedt, ezért nézzük meg, hogy jogosan vívta-e ki a helyét?

 

Mik is azok a szénhidrátok?

Szénhidrátnak nevezünk minden olyan cukrot, melyet a szervezeted glükózzá bont le. A glükóz bekerülve a véráramba aztán arra szolgál, hogy energiával lássa el az agyad, izmaid és a tested minden sejtjét. Egy egészséges szervezet a glükóz szintet egyenletesen tartja különböző hormonok (pl.: inzulin, glükagon) segítségével. Röviden: az inzulin felel a fölösleges glükóz raktározásáért, a glükagon pedig a raktárból való felhasználásáért (ha szükség van rá).

Ezek alapján elmondható, hogy szénhidrátokra igenis szükséged van, különben nem lesz energiád. Azonban a szénhidrát (a fehérjével és zsírral ellentétben) nem esszenciális. Ez azt jelenti, hogy a szervezeted is képes glükózt előállítani (fehérjéből és zsírból). Ezért van, hogy a legtöbb diétás módszer teljesen kiiktatja az étrendből a szénhidrátot, így késztetve a szervezeted, hogy a saját raktáraiból állítsa azokat elő.

A szénhidrátoknak két előfordulási formája létezik. Egyszerű szénhidrátoknak hívjuk azokat a cukrokat, amelyek molekulái egy-két részből épülnek fel. Az egyszerű felépítettségük miatt a szervezeted ezeket sokkal könnyebben, gyorsabban dolgozza fel, így pillanatok alatt tudnak ellátni energiával, viszont csak kevés ideig. Tipikusan ilyen cukrok a fruktóz, galaktóz, laktóz, maltóz stb.

A komplex szénhidrátok ezzel szemben olyan cukrok, melyek molekuláris szerkezete sokkal összetetteb, három vagy több részből áll. Emiatt az összetettség miatt szervezetednek sokkal több idő kell a lebontásához, így lassabban tud belőle glükózt csinálni és ehhez sokkal több energiára is van szüksége. A komplex szénhidrátokat tartalmazó élelmiszerek általában gazdag vitamin és rost források is egyben.

A szénhidrátoknál fontos szerepet játszik az úgy nevezett glikémiás index (GI). Ez a mutató szolgál a szénhidrát felszívódási idejének mutatására. Minél alacsonyabb ez az érték, szervezetednek annál több időre van szüksége az adott cukrot glükózzá alakításához, tehát annál kevésbé fogja vércukorszintedet is megemelni. Ezért általánosságban elmondható, hogy az alacsony GI-vel rendelkező élelmiszerek egészségesebbek, mivel testednek keményebben kell dolgozni az átalakításán, ráadásul a komplex szénhidrátokat tartalmazó élelmiszerek általában több vitamint és rostot is tartalmaznak. Komplex szénhidrát például a zabpehely. 

 

És hogy akkor mennyi szénhidrátra is van szükséged?

Sajnos erre a kérdésre nincs exakt válasz. Azonban ha biztosra akarsz menni, akkor nagyjából a napi energiaszükségleted felét fedezd szénhidrátokkal, és ennek a 90%-a komplex legyen.

A szénhidrát is fontos szerepet játszik a szervezetedben, nélküle nem jutnának a szerveid energiához. Azonban – sok más tápanyaggal ellentétben – ezt a szervezeted is képes előállítani. Ettől függetlenül nem kell nullára csökkentened a beviteled, hiszen a szervezetednek előállítani sokkal nehezebb és több időt vesz igénybe, mint külső forrásból biztosítani. Csak figyelj oda, hogy ne egyél meg több szénhidrátod, mint amennyire a testednek szüksége van, az ugyanis az inzulin által egyből raktározásra kerül és testsúlynövekedéshez vezet. A legjobban úgy tudod ellenőrzés alatt tartani a bevitelt, hogy a lehető legkevesebb feldolgozott élelmiszert eszel, így biztos nem fogsz rejtett szénhidrátokkal találkozni. Tervezd meg előre a napod, hogy tudd, hogy mennyi energiára lesz szükséged, és tudni fogod, hogy mennyi szénhidrátod ehetsz aznap. És természetesen lefekvés előtt már érdemes teljesen elkerülni, egyrészt mert alvás közben szinte alig használsz energiát, így az este bevitt cukrok raktározásra kerülnek, másrészt ezek fel tudják annyira pörgetni a szervezeted, hogy az alvásminőségedet is rontják.

Ha tetszett a cikk nyomj egy like-ot vagy oszd meg ismerőseiddel!

 

FORRÁSOK:

  • Skills You Need: What are carbohydrates?
  • Nicole Lana Lee: Myths and facts about carbohydrates and your helath
  • Seana Rossi: Simple carbohydrates list
  • Ginger Hultin: A complete guide to complex carbohydrates

 




    További cikkek Neked! | ÖSSZES CIKK>

 

 

 

 

 

WheyChoco Banán fagylalt

 

 

 

Itt a nyár és mindannyian tudjuk, hogy ez azt jelenti itt a fagylaltok ideje! Tagadhatatlan, hogy a bolti jégkrémek finomak, de létezik egy egészségesebb alternatíva is, így akár gyakrabban vagy a diéta részeként is élvezheted.

Tovább >>>

 

 

 

 

 

Tippek a diéta holtpontjaihoz

 

 

 

A diéta nehéz dolog. Mindig meghatározott időben, meghatározott étrendhez igazodva enni, keményen edzeni nem egyszerű és biztos, hogy neked is volt már olyan egy-egy ilyen kúra során, hogy úgy érezted, hogy nem tudod tovább tartani, valamit nassolnod kell. Esetleg olyan helyen jártál, ahol még a szokásosnál is nehezebb tartani magad az étrendhez...

Tovább >>>

 

 

 

 

 

Jeges erdei gyümölcs shake

 

 

 

Nyári forróság idején kinek ne esne jól egy jeges frissítő shake? Készítsd el Te is, ezt a fehérjében gazdag, cukormentes változatot!

Tovább >>>

 

 

 

 

 

Érdemes kreatint szedni?

 

 

 

Ha edzésről, testépítésről beszélünk, és meg kell nevezni egy étrendkiegészítőt, szinte biztos, hogy te is a fehérjeport választanád. Azonban ezek a készítmények csak egy kis szeletét képezik az étrend kiegészítőknek. És amikor például a kreatinra kerül sor, netán egy beszélgetésben kiderül, hogy te is használod, biztos, hogy a legtöbben elszörnyülködnek.

Tovább >>>

 

 

 


 

    Termékajánló Neked! | ÖSSZES TERMÉK>>

Ultra Fine Oats - Ultra finom Zab (1000g)

1 290 Ft

Whey Isolaat Crispy

1 690 Ft

Pure Tarwegras - Búzafű por (250g)

1 990 Ft

WheyChoco (250g)

2 490 Ft

Smart Bars Crunchy fehérje szelet (45g)

490 Ft

Whey Perfection fehérjepor

6 190 Ft

 


szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát, szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát,szénhidrát diéta, szénhidrát hízás, szénhidrát fogyás, jó szénhidrát

Webáruház készítés