A termék a kosárba került.
Új jelszó kérése

 Fit Body Blog | összes cikk>

BIZTONSÁGOS
VÁSÁRLÁS


A vásárlásod során a jelenleg elérhető legbiztonságosabb technológiákat alkalmazzuk.

TOVÁBB OLVASOM

  _

LEGYÉL A
TÖRZSVÁSÁRLÓNK!


Ha 35.000 Ft összértékben vásárolsz, akkor a kövezkező vásárlásaidból 10% kedvezményt biztosítunk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

INGYENES
SZÁLLÍTÁS


15.000 Ft-os rendelés felett szállítás PostaPontra ingyenes, de alatta is csak 980 Ft!

TOVÁBB OLVASOM

  _

KÉRDÉSED
VAN?


Rendelésed felől érdeklődnél? 
Információra, segítségre van szükséged? Segítünk!

TOVÁBB OLVASOM

  _

 

 

 

TOP termékek
KÖVESS MINKET!
Body&Fit Hungary az Instagramon
Fizetési megoldás
FIT BODY BLOG
2018.07.05 09:03

Tojásfehérje - a sztenderd fehérjeforrás

  Fit Body blog > Tojásfehérje - a sztenderd fehérjeforrás

Tojásfehérje a sztenderd fehérjeforrás

A tojás az egyik legtökéletesebb táplálék, szinte minden megtalálható benne, ami az emberi szervezet számára szükséges az életben maradáshoz. A tojásban lévő fehérje nagyon könnyen hasznosul a szervezetben, így tökéletesen alkalmas sportolóknak, testépítőknek és bárkinek, aki alacsony szénhidráttartalmú diétán van.

 

A fehérje hasznosulásának mértékét a biológiai érték (BV) mutatja meg. Ez a mérőszám kifejezi, hogy a felbomlott fehérje milyen mértékben használható fel a szervezeted számára.

Fehérje források esetén biológiai érték alapján a képzeletbeli skála 100-as értékénél a tojásfehérje  áll. A növényi fehérjék (BV 70-75)(pl.: szójafehérje, borsófehérje, rizsfehérje) állnak a sor elején, ezt követi a kazein (BV 77-80), majd a marha (BV 80-88) fehérje. A képzeletbeli rangsor elején vannak a tejsavó fehérje készítmények (BV 104-155).

Mind ezek alapján joggal nevezhetjük a tojásfehérjét a sztenderd fehérjeforrásnak, köszönhetően széleskörű aminosav tartalmának (a szervezet működéséhez elengedhetetlen, esszenciális aminosavakat is), illetve hogy a szervezet megfelelően hasznosítja.

 

Óriási előnye továbbá, hogy a tojásfehérje gazdag lecitinben is, ami egy olyan kiegészítő, mely segíti a zsírok és a B vitaminok, valamint a folsav, a D vitamin és az E vitamin lebontását.

 

Az aktív életmódot élők, különösen a sportolók és a súlyemelők de a komolyan diétázók is, sokkal több fehérjét igényelnek az átlagembernél, a regeneráció elődsegítése és az izomszövetek újjáépítése érdekében. A tojásfehérje, a többi fehérjéhez hasonlóan aminosavak hosszú láncaiból épül fel. Esetenként nehéz lehet a kellő mennyiségű fehérjét kizárólag ételekből biztosítani, így aztán sok aktív sportoló fordul a fehérje készítmények köztük a tojásfehérjéhez, hogy megszerezzék az extra fehérjemennyiséget, amit testük igényel. A tojásfehérje  talán legfontosabb felhasználási területei az edzés utáni izomregeneráció elősegítése és az izomtömeg növelése.

A megfelelő felszívódáshoz és hasznosuláshoz legelőnyösebb egy étkezés részeként fogyasztani, egy órán belül edzés után és lefekvés előtt.

 

A tojásfehérje - más néven albumin - a tojásban lévő folyadék súlyának mintegy 2/3-át teszi ki és a tojás teljes fehérje-, niacin-, riboflavin-, klorin-, nátrium-, kálium-, kén- és magnéziumtartalmának több, mint fele található benne.

A tojás ásványi anyagokban gazdag

A tojás legfontosabb ásványi komponensei tehát a kén, a kálium, a nátrium, a foszfor, kalcium és magnézium. Vas nyomokban megtalálható benne. A Cink kizárólag, a vas szinte csak a sárgájában fordul elő.

  • A tojásnak magas a foszfortartalma, hasonlóan a halhúsokhoz, illetve a sajtokhoz. Egy darab tojás az ajánlott napi bevitel közel  10%-át tartalmazza könnyen hasznosuló formában.
  • A vas részben szervetlen kolloidális oldatban, másrészt pedig fehérjéhez kötötten fordul elő, és annak szinte teljes mennyisége fölszívódik. A tojásban lévő vasat a szervezet sokkal jobban hasznosítja, mint a húsban lévőét.
  • A rézből viszonylag kevés található a tojásban, ám ez is elegendő a vas közel tökéletes hasznosulásához.
  • A cink az antioxidáns szuperoxid-dizmutáz enzim részeként fontos szerepet tölt be a szabadgyökök semlegesítésében. Az ajánlott napi bevitel 6%-át tartalmazza egy tojás.
  • Egy tojás a napi ajánlott bevitel 4%-át tartalmazza jódból és ennél valamivel kevesebbet kalciumból, magnézumból, nátriumból és káliumból.

Ha tetszett a cikk like-old Te is és oszd meg ismerőseiddel.

 

Webáruház készítés